Znamo mi dobro sve svoje jame, spoljašnje i unutrašnje, krečnjačke i mračnjačke, mitološke i psihološke. Pre i posle svega, one mogu biti znamen jedne anti-utopije, žrtvenik jednog mita na izdisaju i stratište jednog ozverenog čovekoboga. Posle svih iskustava, valjda bi trebalo da su bezdanice jednako skupe kao kolevka ili ognjište. Zbog toga, zloslutno, u pozadini, ovu pripovest prate jeza i preteći, pakleni bruj. Iza osnovne radnje, zrakasto raspoređene, promiču aluzije i slutnje da u prirodi čoveka, uprkos višemilenijskoj kulturi, još pretrajavaju tragovi zverstava, te da čovek u smutnom vremenu vreba priliku da kidiše na ljudskost. (...)Smutno vreme, dakle vreme bujanja zla u raznim vidovima, otvara jame u ljudima. One postaju bratolomne čeljusti, iskonska negacija najplemenitijeg učenja o ljubavi prema bližnjem. Pripovest počiva – ili se barem stiče takav utisak – na sećanjimaiz detinjstva u koja su utkane kraće skaske. Kao dragulji blistaju „priče u priči“ o Raslavu Đurđevu, Peljki kopiljači, Maksimu pogorelcu, dok scena na „dvoru“ Ivana Crnojevića, sa osvrtom na sultana Mehmeda II, osvajača Carigrada i njegove sinove Bajazita i Džema uspostavlja luk sa Andrićevom Prokletom avlijom.Milan Komnenić
Koristimo tehnologiju poznatu kao „kolačići“ za prikupljanje i analizu podataka, kao i za prikazivanje oglašavanja, na osnovu tvog profila i navika pregledanja sajta. Klikom na Detaljnije, možeš pogledati informacije o kolačićima koje koristimo i izmeniti postavke.
Postavke kolačića
Koristimo tehnologiju poznatu kao „kolačići“ za prikupljanje i analizu podataka, kao i za prikazivanje oglašavanja, na osnovu tvog profila i navika pregledanja sajta. Upravljanjem ovim postavkama kolačića, možeš da nam omogućiš ili onemogućiš određeni skup kolačića, po unapred definisanoj kategorizaciji.