Trake za trčanje

13 Artikala

Silazno
po strani

Budi uvek u formi sa trakom za trčanje 

Trčanje je vid fizičke vežbe koja ti pruža mogućnost da uvek budeš u dobroj formi - održavaš idealnu težinu spram konstitucije, jačaš mišiće i konstantno nadograđuješ svoje performanse. Kad je napolju ružno vreme, a ti želiš održavati već uhodani ritam i raspored trčanja, trake za trčanje u tvom domu idealan su način da ne propustiš trening. Osim toga, dok trčiš na traci možeš da odgledaš epizodu omiljene serije ili odslušaš popularni podkast.

Tvoj izbor trake za trčanje zavisi od potreba i ciljeva koje želiš ostvariti, kao i od raspoloživog budžeta. Na ePlaneti ćeš lako naći traku baš po tvojoj meri, a naravno i spram dimenzija prostorije u koju nameravaš da je smestiš.

Trake za trčanje dolaze u različitim veličinima i stilovima, od onih jednostavnih do ultra profesionalnih, sa jednim ili dva motora, a na tebi je da istražiš ponudu i odabereš ono najbolje.

Šta uzeti u obzir pre kupovine trake za trčanje?

Tvoj izbor trake za trčanje zavisi od raspoloživog budžeta i fitnes ciljeva koje želiš postići, a svakako i raspoloživog prostora tamo gde nameravaš da je postaviš. Fokus je na tome da izabereš spravu koja će najbolje odgovarati tvojim potrebama.

  • Najpre se gleda snaga motora. Za hodanje, motor sa 1,5 do 2,0 konjskih snaga je obično dovoljan. Za trčanje, možda će ti trebati motor sa najmanje 2,5 do 3,9 KS.
  • Veličina i prostor: razmotri veličinu trake za trčanje i dostupan prostor u domu. Važno je i da predvidiš dodatni prostor oko trake za trčanje radi sigurnosti i udobnosti. Takođe, proveri da li je traka sklopiva, što može biti značajna ušteda prostora.
  • Dimenzije trake: za hodanje, preporučuje se dužina trake od najmanje1,2 metra. Za trčanje, tražite dužinu trake od najmanje 1,3 m do 1,5 m. Širina bi trebala biti najmanje pola metra radi udobnosti.
  • Amortizacija i stabilnost: Dobra amortizacija trake je ključna za zaštitu zglobova. Potrebno je da bude stabilna i ne sme se tresti kada hodaš ili trčiš na njoj.
  • Funkcije nagiba i pada: Ove funkcionalnosti dodaju dinamiku treningu, i ujedno pružaju veći intezitet. Funkcija pada simulira trčanje nizbrdo.
  • Raspon brzina: Važno je da traka za trčanje zadovoljava tvoje zahteve za brzinom.Raspon najčešće ide od 1 do 16 km/h, što je dovoljno za većinu korisnika.
  • Kontrolna tabla i korisnički interfejs: Interfejs je poželjan i vrlo koristan. Predviđeno je da se postavke lako pokrenu, zaustave i prilagode. Proveri da li ima programabilne opcije ako želiš postavljanje prilagođenih treninga.
  • Unapred postavljeni i prilagođeni programi: Neke trake za trčanje dolaze sa unapred postavljenim programima za trening koji variraju brzinu i nagib. Ako voliš raznolikost ili specifične vrste treninga, proveri koji su programi dostupni.
  • Praćenje otkucaja srca: Mnoge trake za trčanje imaju ugrađene monitore otkucaja srca u ručkama ili rade sa bežičnim trakama za grudi. Ova funkcija je korisna za praćenje vaše kondicije i održavanje unutar ciljanih zona otkucaja srca.
  • Povezivost i dodaci: Odluči da li želiš funkcije kao što su Bluetooth povezivost, zvučnici, USB port, ventilator ili stacionarno mesto. Neke trake za trčanje mogu se povezati sa aplikacijama za fitnes ili imaju integrisane sisteme za zabavu.
  • Sigurnosne funkcije: dugme za hitno zaustavljanje ili sigurnosni ključ mogu pomoći u sprečavanju nezgoda.

Koje benefite ostvaruješ sa trakama za trčanje?

Bez obzira na to da li ih koristiš za održavanje forme, možda si u procesu skidanja kilograma ili se spremaš za maraton, trake za trčanje su tvoj verni saveznik. Osim toga, kod osoba koje imaju fizikalne probleme, ili se oporavljaju nakon povreda, trake za trčanje vrlo su korisne sprave. Kako zaista one doprinose poboljšanju tvog zdravstenog stanja?

Kardio treniranje - trake su odličan način da ostvariš vrhunsku kondiciju, sniziš krvni pritisak, povećaš kapacitet pluća i ojačaš mišiće.

Skidanje kilograma: vrlo često se trake koriste baš u ove svrhe, jer se efikasno troše kalorije. Zavisno koliki je jak intezitet trčanja u jednom ciklusu vežbanja može da se potroši na stotine kalorija.

Oporavak posle povreda: posle težih operativnih zahvata i povreda koje su se desile trak za trčanje su odličan način kako se osoba može postepeno vratiti u formu i ojačati mišiće.

Praktične i sigurne: praktičnost im je možda i prvo ime, jer ih jednostavno postaviš u sobi i imaš pred sobom “poligon” za trčanje i omiljenu aktivnost , a osim toga njihova ravna površina sprečiće potencijalne povrede koje se mogu desiti pri trčanju na otvorenom.

Back to Top