Reklamacije i povrati

Drago nam je što kupujeteš kod nas, i žao nam je kada se desi da proizvod nije kakav je očekivan, ili da sadrži neku nepravilnost.

Ako se to ipak desilo u tvom slučaju, evo instrukcija kako da podneseš zahtev za reklamaciju, ili odustanak:

REKLAMACIJE - Podnošenje zahteva za reklamaciju
ODUSTANAK - Podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora na daljinu

Oba procesa lako izvršite korišćenjem obrasca za online Reklamaciju ili Odustanak. Pre toga pročitajte tekst u nastavku i upoznajte se sa uslovima, procedurom i ostalim infomacijama važnim za ovaj proces.

 

Reklamacije

Reklamacija proizvoda ti je omogućena ako je uređaj isporučen neispravan

Relamaciju možeš podneti na više načina

  • Popunjavanjem online obrasca
  • Telefonom (samo u prva 24h) od pristizanja pošiljke
  • U slučaju da je predmet reklamacije obuća ili odeća, pokretanje reklamacionog postupka ili zamenu veličine možete obaviti u bilo kojoj prodavnici Planete Sport ili ePlanete.

Prilikom preuzimanja

Pre svega, prilikom preuzimanja pošiljke molimo te da u prisustvu kurira proveriš pristigli paket. Ukoliko na njemu ima vidljivih oštećenja (pocepani delovi i ugnječenje) paket ne bi trebalo da preuzmeš. U ovom slučaju molimo te da popuniš obrazac na kraju ove stranice, ili nas pozoveš telefonom na broj 011 6355 550. U najkraćem mogućem roku obavestićemo te o daljem postupanju.

Ako primetiš oštećenje brzo reaguj!
Ako primetiš oštećenje prilikom preuzimanja isporuke i ubrzo nakon raspakivanja, odmah reaguj, jer će proces biti brži i osnovaniji!

Ubrzo nakon preuzimanja (u 24h)

Ukoliko je pošiljka već primljena, i nakon otvaranja kutije ustanoviš da isporučena roba ne odgovara naručenoj ili podaci na računu nisu odgovarajući, molimo te da odmah popuniš obrazac za reklamaciju na ovoj stranici, najkasnije u roku od 24 h od trenutka prijema pošiljke, ili nas pozoveš telefonom na broj 011 6355 550. Nakon slanja formulara, u najkraćem mogućem roku obavestićemo te o daljem postupanju.

Nakon procesa korišćenja

Ukoliko se na kupljenom proizvodu pojave neusaglašenosti u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača, možeš izjaviti reklamaciju radi ostvarivanja svojih prava popunjavanjem online obrasca.

Nakon procesa korišćenja

  • Nakon što izjaviš reklamaciju popunjavanjem obrasca, dobićeš potvrdu i biće ti saopšten broj pod kojim je tvoja reklamacija zavedena u evidenciji primljenih reklamacija.
  • Ukoliko je potrebno da ovlašćeni servis pregleda proizvod, kao jedini merodavan, i da proceni da li je roba saobrazna ugovoru ili nije, ePlaneta će o svom trošku preuzeti pripremljen i zapakovan proizvod.
  • Pre predaje artikla koji je predmet reklamacije kurirskoj službi, napravi mali zapisnik za reklamaciju i spakujte ga u sam paket, uz proizvod. Dovoljno je da na parčetu papira uredno popunite sledeća tri podatka:
    • Vaše ime i prezime
    • tekst: "Kupljen na ePlaneti"
    • tekst: "Svrha: reklamacija"
  • U slučaju reklamacije telefonskog uređaja, takođe je potrebno izvaditi sve kartice (SIM, SSD i sl.), kao i ukloniti futrole, maske, torbe i sve ostalo što nije predmet reklamacije.
  • Ukoliko je nešto naknadno kupljeno i ugrađeno u sam uređaj, u obavezi si da to predočiš prilikom izjavljivanja reklamacije.
  • Nakon prijema proizvoda ePlaneta će ti dostaviti broj pod kojim je reklamacija zavedena u evidenciji primljenih reklamacija.
  • Ako se reklamacija ulaže za veće uređaje bele tehnike, ovlašćeni servis će o trošku dobavljača/proizvođača izaći na teren radi utvrđivanja nesaobraznosti i eventualne popravke. Međutim, ako reklamacija ne bude opravdana, troškove nadoknađuje kupac.
  • Nakon prijema izveštaja od strane ovlašćenog servisa, a u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije, elektronskm putem ćemo vam odgovoriti na izjavljenu reklamaciju.

Šta ako tvoja reklamacija ne bude prihvaćena

U slučaju da se reklamacija prihvata, reklamacija će biti rešena u periodu od 15 dana od dana podnošenja reklamacije, odnosno u periodu od 30 dana ukoliko je u pitanju tehnička roba. Uređaje pristigle sa servisa, a za koje je reklamacija rešena popravkom ili je ista odbijena, ePlaneta vraća potrošaču. Kupac je dužan da omogući preuzimanje najkasnije u roku od 30 dana od trenutka kada je dobio obaveštenje da je roba popravljena ili reklamacija odbijena i spremna za isporuku. Nakon isteka tog perioda smatraće se da se kupac na nesumnjiv način odrekao prava svojine na uređaju, te isti prelaze u svojinu ePlanete, u skladu sa Zakonom o osnovama svojinskopravnih odnosa ("Sl. list SFRJ", br. 6/80 i 36/90, "Sl. list SRJ", br. 29/96 i "Sl. glasnik RS", br. 115/2005 - dr. zakon).

Ako se reklamacija ne prihvata (npr. slučajevi fizičkog oštećenja ne spadaju u nesaobraznost ili neadekvatnog korišćenja), kupac snosi troškove slanja robe na servis i troškove dijagnostike kvara prema cenovniku ovlašćenog servisa.

Kada reklamacija nije moguća

Pravo na reklamaciju i besplatno servisiranje od strane ePlanete kupac gubi u slučaju neadekvatnog rukovanja uređajem i njegovim korišćenjem koje nije u skladu sa uputstvom za upotrebu, kao i u slučaju da su vršene bilo kakve popravke ili pokušaji popravki od strane neovlašćenih lica.

Ukoliko je reklamacija nosnovana potrošač snosi troškove slanja robe na servis i troškove dijagnostike kvara prema cenovniku ovlašćenog servisa.

Posle isteka zakonskog roka saobraznosti robe (2 godine), kupac je sam odgovoran za slanje robe na servis i snosi troškove slanja, primanja robe i popravke. Spisak servisa isporučuje se zajedno sa dokumentacijom koja ide uz robu a pojedini proizvođači daju samo podatke o centralnom ovlašćenom servisu koji kupca dalje preusmerava na njemu najbliži ovlašćeni servis.

 

Odustanak od ugovora na daljinu

Odustanak ti je omogućen za Online kupovinu, u prvih 14 dana nakon isporuke, samo ako je artikal isporučen bez nedostataka, ali ste promenili odluku i uređajem niste zadovoljni.

Kupac snosi trošak slanja artikla u postupku odustanka.

Za artikle iz kategorije obuća i odeća, odustanak možeš obaviti u bilo kojoj prodavnici Planete Sport ili ePlanete.

Kada imaš pravo na odustanak od ugovora na daljinu

Na osnovu Zakona o zaštiti potrošača (Sl.glasnik RS 88/2021), obaveštavamo te o relevantnim odredbama ovog Zakona vezanim za pravo na odustanak od kupovine:

  • Kupac ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu (tj. da odustane od kupovine), u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova vraćanja robe.
  • Kupac ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju daje na Obrascu za odustanak (u daljem tekstu: Obrazac).

Izjava o odustanku se smatra blagovremenom ukoliko je Obraza poslat trgovcu u roku od 14 dana. Obrazac se dobija prilikom isporuke robe. Takođe, možeš popuniti online obrazac na kraju ove stranice.

O prijemu istog ćemo te bez odlaganja obavestiti, sa informacijama na koji način nam robu možeš vratiti. Za sve informacije i nedoumice slobodno možeš pozvati naš Call centar na broj 011 6355 550.

Kada počinje rok od 14 dana?

U slučaju prodaje robe, pomenuti rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u posed potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio kupac, a koje nije prevoznik. Protekom ovako definisanog roka od 14 dana, prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora. Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, artikal se više ne može vratiti.

Na koje artikle se ova mogućnost odnosi a na koje ne?

Moguće je vratiti samo artikle koji su nekorišćeni, neoštećeni, sa svim dodacima i propratnom dokumentacijom (garantni list, uputstva, itd.). Kupac je isključivo odgovoran za neispravnost ili oštećenje robe/artikala, odnosno umanjenje vrednosti robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno samo da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

Smatraće se da je roba vraćena u roku, ako je kupac poslao robu pre isteka ovako definisanog roka od 14 dana. Troškovi vraćanja robe kurirskom službom padaju na teret kupca.

Trgovac je dužan da, nakon prijema ispravne i neoštećene robe, bez odlaganja izvrši povraćaj iznosa u visini cene, a najkasnije u roku od 14 dana. Trgovac vrši povraćaj novca na tekući račun kupca.

Koje su moguće opcije razrešenja zahteva?

Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca, odbiće se povrat novca i proizvod će mu biti vraćen o njegovom trošku. Sa druge strane, ukoliko se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan, novac će biti vraćen na tvoj račun, najkasnije u roku od 14 dana od momenta prijema artikla u magacin.

Napomena: U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Planeta Sport d.o.o. je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja.

 

Obrazac za zahtev za rekamaciju ili odustanak

SAVET: Predlažemo ti da za popunjavanje obrasca za zahtev za reklamaciju koristiš mobilni telefon, jer ti može biti lakše da ujedno načiniš i priložiš sve potrebne fotografije.
Naravno, obrazac možeš popuniti i na računaru i priložiti već pripremljene fotografije sa računara.

U procesu popunjavanja formulara biće potrebno da uneseš:

  • Broj porudžbine,
  • Fotografije (kada je reč o reklamaciji),
  • Vaše podatke,
  • Izjašnjavanje o načinu rešenja reklamacije (kada je reč o reklamaciji);

Proces je brz, biće ti potrebno maksimalno 5 min. Započeni proces, izborom predmeta zahteva.

Izaberite koji zahtev pokrećete:


Izaberi ovu opciju ako odustaješ od kupljenog artikla, uz uslov da je od preuzimanja artikla prošlo manje od 14 dana, i da je artikal neoštećen i kompletan.

Izaberi ovu opciju ako je artikal neispravan, oštećen ili nepotpun.
Back to Top